paviftitanzania.blogg.se

En flygrädd och flamsig lärarstudents resa, tankar, känslor och upplevelser i det stora Afrikat och Tanzania som ska genomföras i 6 veckors praktik. Målet är att träffa massa fina kids och se simba och hans kompisgäng.

Pepparkaka

Kategori: Allmänt

Runt 15-20min...
 
Så lång tid tog det för mig att få lika mycket färg på kroppen som under hela sommaren hemma i svrige. Det säger nog en del om solen och styrkan på den här.. Hade kunnat sitta längre men min plats var mitt i ena gången för dörren så vart lite illa tvungen att flytta på mig men heeey nu vet jag iaf att jag kan ta en halvtimme om dagen kanske och ändå komma hem brun och pepparkakig.

Utöver att sola, tvätta och vara allmänt utslagen har jag faktiskt inte gjort vidare mycket. Har varit fruktansvärt trött och dessutom haft en mage som får mig att tro att jag behöver rusa på toa men sen visar sig driva med mig. Har inte någon riktig aptit heller så skippade middagen idag faktiskt men både vid frukost och lunch kände jag att jag egentligen inte hade orken eller hungern. 

Har inför morgondagens praktik planerat två  tre aktiviteter som ska fördelas på två lektioner i åk 5 och 6. Du skulle väl bli lågstadielärare tänker ni och ja det tänkte jag med men vår tydligen rätt så "tar inte in informationen ni ger mig" handledare har gett oss (mig) äldre årskullar att undervisa trots att vi sagt till honom flera gånger. Så imorgon tar vi oss ett snack med mama Temu och förklarar att henne vill vi minsann ha henne som hönsmamma vi med (hon jämförde sin ställning på skolan som hönsmamma). Jag tänker dock inte knipa käft rent ut sagt om mr highness invänder, tänker minsann  ställa krav och säga som det är. Annars strejkar jag nog ta mig fasen. Har i alla fall planerat lektioner så att vi får morgondagen överstökas och har något att göra. Tur vi slutar redan vid 12 så att vi kan ta oss hem, käka och sola lite innan vi fixar det sista inför Zanzibar. Tror Hotsprings utflykten ska bokas imorgon med så nu börjar vi komma igång med saker och ting. Inte för att jag ens hittat någon bikini än men ja jag får väl förstöra och offra en bh istället. 

Det kommer dessutom 4 nya gäster imorgon men vi hoppas på att få ha vårt rum för oss själva så länge det går. 
Myggstatus då? Jo men dom är märkbart fler och mer sugna på oss än någonsin. Tog en vecks för dom att hitta oss. Vi har båda ett x antal myggbett som vi kliar och smörjer. Kliar och smörjer. Zzzzzzzzmzmzmmzmzmzmzm
Kommentera inlägget här: