paviftitanzania.blogg.se

En flygrädd och flamsig lärarstudents resa, tankar, känslor och upplevelser i det stora Afrikat och Tanzania som ska genomföras i 6 veckors praktik. Målet är att träffa massa fina kids och se simba och hans kompisgäng.

graduation

Kategori: Allmänt

Godmorgon! 

Jag har varit uppe sen 6 imorse vilket blir 5 svensk tid. Jag är ju egentligen ingen morgonmänniska men här är jag lite illa tvungen, även om det idag resulterade i att jag offrade min sovmorgon. 

Snart är det frukostdags för vi ska till skolan om någon timme. Yes, det är graduation för de äldre eleverna och baserat på all sång och dans jag försökte koncentrera mig på att inte glo ihjäl mig på samtidigt som jag undervisade igår, så lär det bli en svängig dag! Vi kommer för första gången träffa föräldrar till elever på skolan. Ja jag är lika mycket i chock som ni. Vi har under dessa två veckor inte träffat en enda förälder då alla elever kommer på egen hand. Promenad, daladala, motorcykel eller buss. En del av dom äldre barnen bor dock på skolan. 

Jag måste erkänna att jag hoppas lite på att vi får frukost som vi får varje dag för igår tog jag mig i kragen och provade en av dom där "kakorna" som jag i veckor tyckt ser halvskumma ut och guess what.. SUPERGODA!! Det är som bullar av langosdeg. Så mamma, om du läser detta längtar jag efter dina langos och en burk yoghurt (nausaji) ganska mycket nu. Även om det bokstavligt talat rinner ur mig, bakvägen ...

En annan bekännelse är också att jag verkligen hoppas på att vår handledare inte skämmer ut oss helt och ber oss hålla tal eller presenterar oss för vad jag antar kommer vara en fullsatt matsal... Skulle sjunka under jorden. Å andra sidan träffar vi som sagt aldrig föräldrarna annars så det är min enda chans att göra något minnesvärt haha! 

Finns oerhört mycket mer jag skulle kunna skriva som jag är med om varje dag men vet inte om det kanske är för jobbigt att läsa dessa låååååånga inlägg. Eller vad tycker du? Är det bra med långa inlägg? Du kanske passar på och läser det vid frukostbordet, till eftermiddagsfikat eller kanske till och mer på muggen när det vankas längre besök? Släng iväg en kommentar eller två här eller på den där ansiktsboken (Facebook, om ni nyvakna inte hänger med)! Alltid kul att höra om det jag skriver är vettigt, tråkigt eller bara heeelt oförståeligt.

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2015-10-18 | 16:41:46

    Flera inlägg Solle! ❤❤❤ förgyller mina tråkiga stunder typ på tåget eller när jag drar mig för att gå upp på morgonen 😉

Kommentera inlägget här: