paviftitanzania.blogg.se

En flygrädd och flamsig lärarstudents resa, tankar, känslor och upplevelser i det stora Afrikat och Tanzania som ska genomföras i 6 veckors praktik. Målet är att träffa massa fina kids och se simba och hans kompisgäng.

800 grader

Kategori: Allmänt

Lika illa som autocorrect häromdagen tappert försökte och lyckades med att försvenska min engelska rubrik, lika illa är det att det är extremt varmt och jag svettas ihjäl av att sitta eller ligga still. 

Status då? 
Well, jag har inte ätit någon fast föda på två dagar. Varför kan jag faktiskt inte svara på. Har mått illa sen vi kom hem från bergsvandringen. Vi får se om det lyckas ändras idag eller imorgon men det är kämpigt med käket. Som fantastiskt kul (noooot) komplement så glömde jag ju såklart stretcha efter vandringen vilket har resulterat i århundradets träningsvärk och gångstil a la jag-har-skitit-ner-mig stil..

Har på grund av illamåendet och noll energi valt att stanna hemma från praktiken idag då jag inte tycker att det är vidare kul att plötsligt lämna undervisningen för att springa på toa för att jag tror och min kropp lurar mig om att jag behöver spy. Så jag tänkte istället passa på att ta igen helgens bravader i textform medan alla andra är iväg och lämnat mig med ett superwifi (för tillfället) och en liten ödla över sängen som sällskap. 

Tror dock det får bli två separata inlägg annars lär ni stackare som ännu kikar in bli dötrötta av att läsa.. 


Kommentera inlägget här: