paviftitanzania.blogg.se

En flygrädd och flamsig lärarstudents resa, tankar, känslor och upplevelser i det stora Afrikat och Tanzania som ska genomföras i 6 veckors praktik. Målet är att träffa massa fina kids och se simba och hans kompisgäng.

monsters inc

Kategori: Allmänt

Nu tänkte du att jag skulle sitta och berätta om dagen på skolan men tji fick du för jag har inte varit i skolan idag då dom svurit in drn nya presidenten (tror jag och han är för övrigt den redan sittande)... Så ja det blev en allmän helgdag för dom flesta här men nu insåg mina funka töser och jag att detta var vår sista dag ihop då dom åker på safari imorgon :/ 
 
Man tror inte att man kommer människor nära så snabbt men vissa klickar man extra med och senaste veckan har nog ändå varit rätt bra rent socialt sett bland människorna här. Så ja blir galet vemodigt att skiljas från dom imorgon men nu har jag ju faktiskt äntligen anledning till att åka över till Finland! 
 
Har inte gjort någon vettigt på hela dagen utöver mina längre powernaps. Välbehövliga. Skulle egentligen gått ut med en eller två av damerna här för en riktig bbq middag men så blev det inte utan jag fick snällt ta lite potäter och sallad. Men jag ser fram emot den middagen imorgon istället. 
 
För imorgon är det ta mig tusan vår sista heldag här! På lördag drar vi till huvudstaden och känslorna inför den där bussresan är rätt mixade. Men det tar vi dåååååååå! Har precis haft ännu ett finskaförhör aka skrattfest så det firar vi med monsters inc university. 
 
Visstja, plattade för första ggn håret på 5 veckor... Kände knappt igen mig själv. Men lätt en förbättring från morgonfrilla då jag skrämde vetter ur vår kontaktperson här som trodde jag var en främmande människa som tagit sig in till frukosten. 
 
 
Kommentera inlägget här: